Iskolai feladat
Tárgyfilm.
Konzulens: Ferenczi Gábor
Feladat kiírás:
“Figyelmünk titokzatos tárgyai magukba szívják az élet jelentős pillanatait, örömöt, gyötrelmet… Ember tárgy viszonya dialógikus... A tárgynak sorsa van… Szimbolikus, vagy végzetes jelentőségre tehetnek szert… Annál inkább így van ez, mennél jobban kiragadjuk őket saját környezetükből.” (Bíró Yvette: Egy akt felöltöztetése)
Válassz egy vagy több tárgyat a környezetedből, és az arról, vagy azokról készített mozgóképeket illeszd 1-3 perc hosszúságú etűddé.
Az etűd hangi világát a tárgy(ak) saját- vagy környezetének hangjai határozzák meg, de ez nem jelenti a feltétlen-, vagy kötelező kép-hang szinkronitást.
Feladat célja.
Ha létezne a tárgyaknak “objektív és statikus képe”, akkor az kizárólag a tárgyak funkciójára utalna. Minden “egyéb” ábrázolási mód számtalan további jelentést, hangulatot, utalást- vagy utalási rendszereket nyithat, és nyit is meg. Ezért a feladat lehetőséget nyújt az alapvető mozgóképi gesztusokkal, filmnyelvi eszközökkel való játékra, a velük való gyakorlatozásra. Ide tartoznak az erőteljes plánváltások (tágtól a makróig), a különböző sebességű és irányú-, leírónak ható, vagy váratlan kameramozgások (svenk, fahrt), a meglepő világítási konstrukciók és azok változásai, a tárgy környezete és annak változásai stb. De ide tartozik az idő (esetünkben a ritmus) és számos narratív eszköz is (a képek és hangok kontextusa, a rímek, ismétlések, késleltetések, hasonlatok, metafórák stb.)
A feladat lehetőséget ad arra is, hogy megfigyeljük hogyan alakul egy képsor történetté, mit is értünk történet alatt, és ha felismertük az elemeit, milyen módon lehet azokat erősíteni, hangsúlyozni.
2010. április 19., hétfő
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése