2010. április 19., hétfő

Tárgyfilm: Almahámozó

Iskolai feladat
Tárgyfilm.
Konzulens: Ferenczi Gábor

Feladat kiírás:
“Figyelmünk titokzatos tárgyai magukba szívják az élet jelentős pillanatait, örömöt, gyötrelmet… Ember tárgy viszonya dialógikus... A tárgynak sorsa van… Szimbolikus, vagy végzetes jelentőségre tehetnek szert… Annál inkább így van ez, mennél jobban kiragadjuk őket saját környezetükből.” (Bíró Yvette: Egy akt felöltöztetése)

Válassz egy vagy több tárgyat a környezetedből, és az arról, vagy azokról készített mozgóképeket illeszd 1-3 perc hosszúságú etűddé.

Az etűd hangi világát a tárgy(ak) saját- vagy környezetének hangjai határozzák meg, de ez nem jelenti a feltétlen-, vagy kötelező kép-hang szinkronitást.

Feladat célja.
Ha létezne a tárgyaknak “objektív és statikus képe”, akkor az kizárólag a tárgyak funkciójára utalna. Minden “egyéb” ábrázolási mód számtalan további jelentést, hangulatot, utalást- vagy utalási rendszereket nyithat, és nyit is meg. Ezért a feladat lehetőséget nyújt az alapvető mozgóképi gesztusokkal, filmnyelvi eszközökkel való játékra, a velük való gyakorlatozásra. Ide tartoznak az erőteljes plánváltások (tágtól a makróig), a különböző sebességű és irányú-, leírónak ható, vagy váratlan kameramozgások (svenk, fahrt), a meglepő világítási konstrukciók és azok változásai, a tárgy környezete és annak változásai stb. De ide tartozik az idő (esetünkben a ritmus) és számos narratív eszköz is (a képek és hangok kontextusa, a rímek, ismétlések, késleltetések, hasonlatok, metafórák stb.)
A feladat lehetőséget ad arra is, hogy megfigyeljük hogyan alakul egy képsor történetté, mit is értünk történet alatt, és ha felismertük az elemeit, milyen módon lehet azokat erősíteni, hangsúlyozni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése